توسعه استاندارد خانه هوشمند با همکاری اپل، گوگل و آمازون

شرکت‌های بزرگ اپل، گوگل و آمازون در پروژه استاندارد سازی خانه های هوشمند با یکدیگر همکاری خواهند داشت. این پروژه جهت هماهنگی همه دستگاه‌های هوشمند و آسان‌تر شدن روند توسعه آن‌ها در خانه‌های هوشمند شکل گرفته است.

غول‌های فناوری از توسعه استاندارد خانه هوشمند چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

چند سال پیش هیچ کسی فکرش را هم نمی‌کرد که تکنولوژی هوشمند از دنیای موبایل‌ها به خانه‌ها نیز پای بگذارد. به گونه‌ای که همه دوست داشته باشند در یک خانه هوشمند زندگی کنند. در اصل تفاوت‌هایی که خانه هوشمند با خانه معمولی دارد موجب شده است که روز به روز تعداد کاربران بیشتری، خانه معمولی خود را به یک خانه هوشمند تبدیل کنند. مهم‌ترین تفاوت خانه هوشمند با خانه معمولی این است که در خانه هوشمند تمامی وسایل از طریق شبکه Wi-Fi یا از طریق کابل به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می‌شوند. از این‌رو امکان کنترل، مدیریت و برنامه‌ریزی تمامی وسایل خانه چه از راه دور و چه از راه نزدیک امکان‌پذیر است.

توسعه ی استانداردهای خانه هوشمند بدون نیاز به اکوسیستم خاص

البته خانه هوشمند مشکل بزرگی هم دارد و آن هم این است که تنها برخی از دستگاه‌‌ها در خانه هوشمند با هماهنگی یکدیگر عمل می‌کنند اما برخی دیگر به یک اکوسیستم خاص نیاز دارند. از این‌رو یکی از چالش‌های همیشگی در خانه هوشمند این است که کدام دستگاه، اول از همه باید کار کند. برای مثال جهت پیاد‌ه‌سازی یک سیستم امنیتی هوشمند به درب و پنجره هوشمند، دوربین هوشمند و قفل هوشمند نیاز است. تمامی این اجزا برای هماهنگی با یکدیگر باید از یک اکوسیستم خاص باشند تا پس از خارج شدن شما از خانه هوشمند، درب هوشمند از طریق سنسور، پیامی مبنی بر آغاز پروسه فیلم‌برداری را به دوربین هوشمند ارسال کند. بنابراین تنها درصورتی که تمامی اجزای سیستم امنیتی در یک اکوسیستم خاص قرار داشته باشند اینگونه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

خوشبختانه غول‌های فناوری قرار است در پروژه‌ استاندارد سازی خانه های هوشمند با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانند این مشکل را برطرف نمایند. از این‌رو هدف شرکت‌های اپل، آمازون و گوگل از توسعه استاندارد خانه هوشمند این است که تمامی دستگاه‌های خانه هوشمند بدون نیاز به اکوسیستم‌های خاص با هماهنگی یکدیگر کار کنند. علاوه‌بر این توسعه دستگاه‌های هوشمند برای کاربران آسان‌تر شود.

نگاهی دقیق‌تر به پروژه استاندارد سازی خانه های هوشمند

پروژه استاندارد سازی خانه‌ های هوشمند که سه شرکت معروف فناوری قصد دارند آن را پیاده‌سازی کنند، Connect home over IP نام دارد. این پروژه با مدیریت اتحادیه زیگبی آغاز می‌گردد. علاوه‌بر اینکه شرکت‌های اپل، گوگل و آمازون عضو این اتحادیه هستند، شرکت‌‌های دیگری نیز شامل: SmartThings، IKEA، سامسونگ و Signify عضو اتحادیه زیگبی هستند که قصد دارند به اجرای این پروژه کمک کنند. اجرای پروژه استاندارد سازی خانه های هوشمند نه تنها مزیت‌های متعددی برای مصرف‌کنندگان دارد، بلکه موجب کاهش هزینه‌ برای تولید‌کنندگان سیستم‌های هوشمند نیز می‌شود چراکه این پروژه به عنوان یک استاندارد جهانی جهت ارائه یک طرح اولیه کلی برای ساخت دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مرکز جامع هوشمند سازی ساختمان

مرکز جامع هوشمند سازی ساختمان از تجهیزات نوین و پیشرفته‌ای به همراه مهندسین متخصص برخوردار است که یک خانه هوشمند را با حداکثر امکانات رفاهی برای کاربران طراحی و اجرا می‌کنند. از این‌رو اگر شما هم تمایل دارید که در یک خانه هوشمند زندگی کنید تا آسایش، رفاه و امنیت را تجربه کنید با این مرکز تماس بگیرید تا کارشناسان آن جهت هوشمند سازی منزل شما به محل مورد نظر مراجعه کنند. خدمات مرکز جامع هوشمند سازی ساختمان در زمینه طراحی و اجرا خانه هوشمند شامل: پیاده‌سازی سیستم‌های صوتی و تصویری هوشمند، تهویه هوشمند، امنیتی هوشمند، اطلاع‌رسانی هوشمند، روشنایی هوشمند و کنترل از راه دور می‌باشد. درضمن اگر عاشق خانه‌های هوشمند هستید می‌توانید تازه‌ترین اخبار هوشمندسازی ساختمان را در همین وب سایت دنبال کنید.

Rate this post
مشکل شما رفع نشده؟

تماس با iran bms و مشاوره رایگان

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید